viernes, 4 de mayo de 2018

SCRATCH



   1. CONDICIONS DEL TREBALL.



   2.VALORACIÓ DEL PROGRAMA.

Resultado de imagen de scratch     Pel que fa a scratch, pot dir que és un programa que m'ha agradat molt perquè a banda de ser dificil d'entendre les funcions de cada botó, una vegada que l'has dominat es fa molt fàcil de utilitzar , perque moltes vegades una mateixa funció pot servir moltes vegades per als exercicis posteriors. 

També el fet que pots fer moltes coses amb els personatges es molt divertit i entretingut.


3. VALORACIÓ DEL TREBALL PROPOSAT.

A mi m'ha agradat la manera com s'ha presentat aquest treball però ha sigut algunes vegades un poc complicat, ja que era un programa totalmente nou i no teníem molt de idea. Els primers exercicis eren un poc de iniciació per aprendre els mecanismes però a poc a poc els exercicis eren més complexos. 

He de dir que he disfrutat molt fent aquest treball i em pareix una molt bona manera de cambiar de tipus de treball y que les clases de informàtica no siguen tan pesades. 

Pel que fa a la valoració individual del treball tinc que dir  que amb el treball que més vaig disfrutar va ser amb el del laberint  ja que les carcaterístiques em van recordar al tipic videojoc que juguem a l`ordinador o al telèfon.

També em pareix molt be que aquest treball haja sigut individual ja que d`aquesta manera tots treballen sense discusions.

4. DIARI DE SESIONS.

 Al començament de l'utilització de scratch s'em feia molt complicat perque no coneixia la funció real de cada botó, i per això vaig tardar un poc de temps més, però quean tenia algun tipus de dubte la meua companya de clase, Miriam, m`ajudava. Segons passaba el temps el control que tenia sobre scratch era molt més i de més qualitat ,i a banda en els exercicis posteriors s´utilitzaven quasi sempre les mateixes coses.

 Pel que fa als primers cinc exercicis van ser per tomar contacte con Scratch ja que estaven guiats per a que no et perderem i poguerem fer-los sense cap problema i satisfactoriament.

D'aquest cinc exercicis tots hem van resultar molt fàcils, i era una molt bona manera d`aprendre aquest nou programa per a nosaltres.

    


Els primers exercicis(1-2-3) van ser molt senzills ya que consistien en figures geomètriques y fer una casa possant el llapis al gat per a que dibuixara mentres es desplaçava i els vaig fer ràpidament i sense cap problema. 


 El major problema que vaig trobar va ser possar el nombre de repeticions per a cada figura geometrica i enllaçar-la amb la següent, també va apareixer el problema el qual consistia en que si feia massa gran la casa es eixia del rectangle destinat a la casa, però per la resta tot va anar bé.

Pel que fa a la resta d'exercicis tinc que dir que l'exercici 4a i 5 em van resultar fàcils ya que era bàsicament el mateix que havien fet anteriorment, però aquesta vegada hi havia que fer que el personatge realitzara una ruta en vegada de figures geométriques, amb les mateixes funcions i comandos que als anteriors i vam afegir variables de temps i diversos comentaris



   
Pel que fa al exercici 5 consistia en que el personatge creuara un semàfor esperant quan estava en roig i passant en verd, respetant d´aquesta manera les normes de circulació. En aquest dos exercicis no vaig tindre res problema que jo hem recorde.



  L'exercici 6,el vaig fer aproximadament en tres dies, va ser divertit simular un acuari de peixos,  però vaig tindre alguna dificultat a l'hora de que tots el animals estigueren en concordància. 
Però a poc a poc els problemes que vaig tindre els vaig solucionar amb l'ajuda de Ricardo i les meues companyes.


           



 A l'exercici 7, va ser un exercici amb el qual vaig disfrutar molt ja que teníem que crear una historia d'animació. A aquest exercici vaig tindre un problema amb l'aparició i desaparició de personatges, però ja  el vaig solucionar possant mostrar i ocultar a cada personatge. A més aquest exercici va ser el que més em va costar de fer i per aixó el vaig deixar per el final, ja que al principi no sabia molt com fer-lo. I a més, quasi quan el  tenia acabat es va eliminar tot el que tenia fet i vaig tindre que començar de nou. I per això no vaig poder fer el exercici extra que ens va manar Ricardo.



Pel que fa a l'exercici 8 ,va ser un exercici molt compicat ja que no se'm va ocorrer res per posar en la conversació, cosa que va ralentitzar la realització de l'exercici fins que vaig decicir com fer-ho. 
Però com no coneixia els comandos específics per fer bé el exercici, vaig tindre que posar els tutorials que ens proporcionaba el propi programa, per posar correctament les respostes i la puntuació cada vegada que el personatge diguera correctament o malament la resposta. En el meu cas vaig fer com si fora un concurs de preguntes i respostes.



  A l'exercici 9, una gran dificultat va ser que no recordava com es feia i em va parèixer molt difícil al principi , però em van explicar com es feia i en menys de una classe el vai fer, posant els fons necessaris i les variables, el principal problema d'aquest exercici ès que si posabes les mides del rectangle massa grans el rectangle s'ix del lloc destinat al scratch,però l'exercici seguix com si res i et diu el àrea i el perímetre.



 Pel que fa a l'exercici 10, va ser amb el que més vaig disfrutar ja que com he explicat anteriorment a l'apartat de valoració del treball proposat ja que era molt paregut a els jocs als que juguem normalement. Va ser mòlt ràpid l'elaboració d'aquest exercici, i no era molt difícil de crear.La major dificultat d'aquest exercici va ser que com els bords del laberint sòn massa grans descomptava molta puntuació al colisionar amb la cola del personatge, en el meu cas era una gat. Això els vaig fent el bord del laberint mes petits y el gat un poc més xicotet també.



 A l'exercici 11, vaig agafar personatges, dels queals un de ells tenía que adivinar el númer que estaba pensant l'altre fent-le diverses preguntes . Aquest exercici em va costar molt més que la resta ja que no em cuadrava els temps de les accions dels personatges ja que hi havia vegades que acertaves el nombre i no et donava el premi i altres passaven els tres intents i no pasava res, o unes altres vegades que els intents es posaven a -1...per això aquest treball em va costar com unes tres o quatre classes intentant solucionar aquest programa, però en resum em vaig agradar molt al final.

 



5. GALERÍA DE SCRATCH.

  • EXERCICI 1:
 


  • EXERCICI 2:
      



  • EXERCICI 3:

  • EXERCICI 4:

  • EXERCICI 5:

  • EXERCICI 6:

  •  EXERCICI 7: 

  •  EXERCICI 8: 

  • EXERCICI 9:

  • EXERCICI 10:
        
  •    EXERCICI 11:
    

No hay comentarios:

Publicar un comentario